Tuesday 12 June 2012

I L.O.V.E Ocean and Beach

 Assalamualaikum and good evening everyone...

This is my first post for this belog blog. Actually saya ada 1 blog usang before ni. Tapi saya just pernah post 1 or 2 entry jer. After 2 or 3 years, baru saya ingat yang saya dah pernah ada blog before ni. Namanye PurplePink kalo tak silap. Saya siap decorate blog tu jadi cantik2 dah. Malangnye sebab lama sangat tak bukak, saya terlupa sudah passwordnye. So terpaksalah buat blog yang baru.

Anyway, as this is the first entry, saya nak share something about my life. I LOVE ocean, beach, water dan seangkatan dengannya. Saya ni orang yang suka nature. Kalo korang tanya saya nak hadiah apa, saya akan jawab saya nak pergi pulau. Kebetulan saya belajar Marine Biology dekat satu uni di Terengganu yang memang sah2 ada pantai dan pulau yang cantik, jadi saya tak pernah lepaskan peluang untuk snap2 view yang menarik pandangan mata hati dan kalbu saya ni. 


Jangan main2 u'olls. Campus saya memang betul2 tepi pantai tau (korang mesti jelous kan?). Institut tempat saya belajar pulak betul2 menghadap Laut China Selatan (tak tipu, siyes!). Institut ni namanya Istitute of Oceanography and Environment (INOS).

So, kat bawah ni ada beberapa gambar yang menjadi koleksi peribadi saya. Jadi, marilah kita sama2 mencuci mata ye! hiks~

iammarinebiologist.blogspot.com
Kapas Island, Terengganu (do you see the yellow boardwalk over there?)

iammarinebiologist.blogspot.com
Gemia Island, Terengganu (located in front of Kapas Island)

iammarinebiologist.blogspot.com
Kapas Island

iammarinebiologist.blogspot.com
Marang breakwater 
(this pic was taken during squid jigging activity last year)

iammarinebiologist.blogspot.com
Fun dive at Songsong Island, Kedah (the current was quite rough at that time)

iammarinebiologist.blogspot.com
An island somewhere in Kedah (it's like Middle of Rock yang jadi rebutan Malaysia-Singapore tu)

iammarinebiologist.blogspot.com
Songsong Island, Kedah

iammarinebiologist.blogspot.com
Songsong Island, Kedah

iammarinebiologist.blogspot.com
Playing kite at Teluk Ketapang Beach, Kuala Terengganu

iammarinebiologist.blogspot.com
In front of The Aryani Resort, Kuala Terengganu (this resort sesuai untuk orang honeymoon)

iammarinebiologist.blogspot.com
Tok Jembal Beach, Kuala Terengganu (you can see the extending of 
Sultan Mizan Airport over there - 1 km to the sea)
iammarinebiologist.blogspot.com
Playing kite at Tok Jembal Beach, Kuala Terengganu 
(our weekdays activity ^^,)
.
 .
 .
Take care and stay healthy ya!

No comments:

Post a Comment